FILA DISRUPTOR LAISVALAIKIO KEDŲ ISTORIJA

Dad shoes stiliaus kedų atgimimas, prasidėjęs 2017 metų pabaigoje – 2018 metų pradžioje, siejamas su Balenciaga Triple S ir adidas Yeezy Boost 700 pasirodymu. Šie modeliai išties perkėlė madą daugiau nei dvidešimt metų atgal į devyniasdešimtuosius, tačiau ar jų vienų būtų pakakę iš esmės pakeisti požiūrį į kedus, kuomet prieš jiems pasirodant, vyravo minimalistinio ir lygaus dizaino modeliai, tokie kaip Nike Roshe? Tikrai ne! Daugybė brand‘ų pradėjo gaminti masyvius kedus, kurie pradėjo pildyti rinką, tačiau vienas gamintojas tai nuspėjo dar prieš visam tam prasidedant. Ir tai buvo brand‘as, kuris miegojo beveik du dešimtmečius ir daugybė žmonių jį buvo tiesiog pamiršę ir galbūt tik mažuose susibūrimuose paspėliodavo – „Ar atsimeni Grant Hill vardinius kedus? Ar pameni kaip 2 Pac su tais kedais fotografavosi? Koks ten brand’as buvo? Kažkoks lyg ir Fila… O jis dar gyvas?“.

Fila buvo labai populiarus devyniasdešimtaisiais ir prie to daug prisidėjo krepšinis bei hip-hopas, tačiau vėliau brand‘as nebespėjo su laiku ir jo nebesimatė, kol 2014 metais nusprendė prikelti 1996 metais pirmą kartą išleistus Fila Disruptor kedus, o juos inspiravo tai padaryti metais anksčiau (2013) pristatytas adidas ir dizainerio Raf Simons bendras kūrinys – kedai Ozweego.

2014 metais, prikėlus devyniasdešimtųjų stiliaus masyvius kedus, susidomėjimas jais buvo menkas, tačiau Filos vardas pradėjo girdėtis jau 2016 metais, kuomet dizaineris Gosha Rubchinskiy pristatė SS17 kolekciją, kurioje be Fila, buvo dar du primiršti brand’ai – Sergio Tacchini ir Kappa. Kolekcija susilaukė ypač didžiulio populiarumo, kuomet dizaineris nukėlė visus į Rytų Europos sovietinio / post-sovietinio meto gatvės stiliaus madas. Po dar kelių bendrų kolekcijų su kitais gamintojais, Fila logotipas pradėjo vis dažniau šmėžuoti mados žurnaluose, o 2017 metais, kuomet dad-shoes trendas tapo HOT ir daugybė fashionistų visame pasaulyje užsigeidė masyvių kedų, Fila tam jau buvo pasiruošusi – ji jau prekiavo Fila Disruptor.

Disruptor kedai tapo ypač laiku ir vietoje pasirodęs modelis. Kuomet Balenciaga Triple S kaina siekė daugiau nei 700 EUR, o Yeezy perpardavimo kaina taip nuo jų neatsiliko, Disruptor buvo galima įsigyti daugumoje parduotuvių už mažiau nei 100 EUR kainą. Už prieinamą kainą, kiekviena mergina ar kiekvienas vaikinas galėjo tapti boominančio trendo dalimi! Fila pardavimai tiesiog šovė į viršų.

Kedai pateko į TOP penketuką populiariausių kedų 2018 metais sąrašuose, o juos pirko ir mokiniai, ir pasaulinės mega žvaigždės. Jų fenomenu nebuvo įmanoma nesižavėti – net ir tie, kurie nemėgo dad-shoes kedų trendui prasidėjus, bėgant laikui vistiek bent tyliai apsiavė ir išbandė Fila kedus.

Disruptor modelis šiek tiek skyrėsi nuo pirmojo leidimo 1996 metais. Juose buvo atnaujintos medžiagos ir kedai tapo gerokai lengvesni, taip pat atnaujinta vidinė batelio dalis, dėl ko jie tapo patogesni nei bet kada anksčiau. Visgi kedai tokio populiarumo susilaukė vargu ar tik dėl patogumo ir lengvumo. Fila Disruptor išvaizda, trendas ir kaina tapo lemiamais faktoriais, leidusiais ne tik batams išplisti po visą pasaulį, tačiau ir atgyti užmirštai kompanijai ir vėl F raidę galime matyti mados žurnalų puslapiuose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

×