REEBOK INSTAPUMP FURY KEDŲ ISTORIJA

Nėra dviejų vienodų pėdų. Net ir tavo abi pėdos nėra identiškos. Su tokia mintimi Reebok sukūrė Pump technologiją, kuri leidžia „prisipūsti“ kedus, kad apspaustų koją pagal individualius kiekvieno poreikius. Pirmiausiai batai su šia nauja technologija buvo pristatyti krepšininkams ir tenisininkams, o kuomet 1991 metais NBA naujokas Dee Brownlaimėjo dėjimų konkursą, prieš kiekvieną savo skrydį prisipūsdamas batus, daugelis klausinėjo ar čia jis toks atletiškas ar batai kuriuos minkė, leido jam taip kilti? Kedai su Pump technologija tapo tikra bomba. Klientai užplūdo parduotuves norėdami išbandyti ką šie kedai gali. 

Pump technologijai ypač išpopuliarėjus tarp krepšininkų, Reebok kūrė naujus modelius bei tuo pačiu ieškojo galimybių kaip dar labiau išpopuliarinti naująją technologiją, o natūralus kelias tapo sukurti bėgimui skirtus batelius.

„Mes neturėjome tikslo sukurti ikoninius kedus. Aš tiesiog norėjau pristatyti išskirtinius ir kietus bėgimo batelius, kurie būtų lengvi bei atliktų jiems paskirtas užduotis“ – sako Reebok Insta Pump Fury batelių dizaineris Steven Smith. Kadangi dizaineris norėjo sukurti kuo lengvesnius kedus, nuo kedų nuėmė visas nereikalingas detales ir nubraižęs pirmą eskizą, jį parodė vienam iš savo kolegų bei sulaukė komentaro – „Nedaryk bato, kuris per daug apnuogina kūną. Tai kaip striptizas – merginos nenusimeta visų savo rūbų iškart.“ Steven užuominą suprato ir grįžo atgal prie popieriaus lapo bei po dar keletos eskizų gimė idėja batelį „aprengti“ su Pump technologija, tačiau vietoje to, kad slėpti oro pūslę bato viduje kaip buvo įprasta tuo metu, ją iškėlė į išorę. Šis sprendimas sujungė priekinę su galine batelio dalimi, o tuo pačiu kiekvienas apsiavęs naująjį modelį galėjo prisipūsti tiek oro, kiek jam atrodo tinkama, kad kedai maloniai apspaustų pėdą.

Aprengęs viršų, jis toliau ieškojo sprendimų kaip išlengvinti batelį, todėl Steven išėmė ne tik raištelius, tačiau ir iš pado išmetė visą vidurinę jo dalį bei paliko atskiras priekinę ir galinę dalis, o jas sujungė su lengva karbono plokštele. Kad kedai būtų komfortiški, į galinę dalį, po kulnu, įdėjo Reebok amortizacinę technologiją Hexalite, kuri atrodo kaip korys ir absorbuoja 23% daugiau energijos nei EVA putos.

Rezultate Reebok Insta Pump Fury kedai tuo metu tapo vienais lengviausių bėgimo batelių rinkoje bei atėjo galutinis etapas prieš paleidžiant kedus į gamybą – tai spalvų parinkimas. Steven, prieš pereidamas į Reebok, dirbo New Balance kompanijoje ir joje sukūrė daugybę ikoninių siluetų, tačiau kas jam ypač patiko, tai galimybė dirbti su spalvomis. Jis nuo vaikystės prisiminė mėgiamą New Balance modelį Super Comp, kuris buvo ypač ryškių spalvų, dėl ko juos apsiavus jis jautėsi lyg pėdos visada būtų apgaubtos ugnies liepsnų. Jis norėjo, kad naujasis Insta Pump Fury modelis būtų jo pagarbos atidavimas Super Comp kedams, todėl panaudojo ryškią salotinę spalvą. 

Reebok Insta Pump Fury kedai net ir šiais laikais atrodo futuristiniai, o devyniasdešimtaisiais tai buvo kažkas visiškai už supratimo ribų ir negana to, Steven juos pristatė ryškiai nudažytus. Reebok marketingo skyrius atsakė paprastai: „Ei, jie per daug rėkiantys! Mes tokių tikrai neparduosime. Nudažyk standartinėmis mėlyna ar pilka spalvomis ir tada grįžk atgal“. Steven užpykęs pasiėmė kedus į namus ir su dažų purškikliu nudažęs pilka spalva kitą dieną grįžęs į darbą numetė juos ant stalo palydėdamas žodžiais: „Ar jūs šito norite?!“. Marketingo skyrius lyg niekur nieko atsakė: „O taip, dabar šituos kedus tikrai parduosime“. Steven užvirė kraujas – jis nenorėjo matyti savo kurtų kedų standartinėmis, tamsiomis spalvomis, todėl tik atsakė: „Pasižymėkite mano žodžius, kad ryškių spalvų kedų bus parduota gerokai daugiau nei konservatyvių spalvų“. Reebok sutiko išleisti ir ryškiąją versiją, o Steven pranašystė išsipildė su kaupu – salotinių kedų buvo parduota 65%, kuomet standartinių spalvų vos 35%.

Prekyboje pasirodę 1994 metais, Reebok Insta Pump Fury susilaukė daug susidomėjimo ir iš šimto žmonių turbūt pusė sakytų kokie tai gražūs ir išskirtiniai kedai, o kita pusė sakytų kokie baisūs batai. Dėl unikalaus dizaino šiems kedams abejingų nelieka ir nors juos kuriant buvo galvojama tik apie bėgikus bei kaip sukurti kuo patogesnius kedus jiems, visgi bateliai gerokai didesnio pasisekimo sulaukė laisvalaikio kategorijoje. Juos avint buvo galima pastebėti daugybę muzikos ar sporto žvaigždžių, šiais kedais netgi buvo apauti modeliai per Chanel pavasario mados kolekcijos pristatymą 2001 metais.

Reebok Insta Pump Fury tai ikoniniai kedai, sukurti savimi pasitikinčioms asmenybėms visada ieškančioms ko nors naujo bei išskirtinio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *