Geri dizaineriai, inovatyvūs sprendimai, kritikų aukšti vertinimai ir klientų susidomėjimas negali garantuoti, jog batelis bus sėkmingas. Net ir sukūrus nepriekaištingą dizainą, modelio pristatymo laikas bei daugybė kitų niuansų gali nulemti batelio sėkmę ar nesėkmę. Negalima pristatyti per anksti – rinka nesupras naujovės, o pristačius per vėlai – nebus susidomėjimo. Negalima pristatyti ir per daug inovatyvaus bei per daug iššaukiančio, tačiau taip pat negalima pristatyti ir per mažai naujovių – vienu ir kitu atveju dizainas gali susilaukti palaikymo, tačiau tai netaps trendu. Tad kaip šiais laikais sukurti modelį, kuris išsiskirtų iš daugybės kitų, būtų išskirtinis ir iškart taptų geidžiamas pirkėjų? Į šį klausimą turbūt geriausiai galėtų atsakyti adidas NMD batelių dizaineris Nic Galway.
Po adidas vardu 2015 metais pasirodė pirmieji Kanye West kurti bateliai adidas Yeezy Boost 750. Tai buvo „hate it or love it“ metas. Modelis buvo ypač prieštaringas ir nepanašus į nei vieną kitą, todėl apie juos buvo kalbama daug ir ypač plačiai. adidas su Kanye West pradėjo diktuoti avalynės madas ir adidas šios paukštės neplanavo paleisti, tad tai buvo ypač tinkamas metas pristatyti dar vieną naują modelį – adidas NMD. Su šiais bateliais adidas dar kartą sukrėtė rinką.
Nors bateliai atrodo ypač šiuolaikiškai ir minimalistinio dizaino, visgi juos kuriant kaip įkvėpimo šaltiniai buvo panaudoti trys seniai pamiršti adidas modeliai – Micro Pacer, Rising Star ir Boston Super. Tai buvo lyg kepurės nukėlimas prieš turtingą adidas kompanijos istoriją. Dizaineris Nic Galway ir jo komanda, kurdami NMD batelius, vartė daugybę archyvinių adidas katalogų, tačiau tų modelių nesistengė tiksliai perpiešti. Jie dirbo iš atminties. Pamatę patinkantį dizainą, nesinešdavo jo nuotraukos į darbo vietą, o viską piešdavo iš atminties, taip suliedami praeitį su dabartinimi bei įpindami ateities vizijų.
Sudėję visos komandos vizijas, visus pataisymus ir visų nuomones, bateliuose buvo galima matyti jų pirmtakų elementus, tačiau dizainas tapo futuristinis ir viliojantis. Kurdamas šį modelį Nic taip pat norėjo naudoti tik naujausias technologijas, todėl per visą padą buvo panaudota adidas Boost amortizacinė sistema, kuri ne tik atrodo išskirtinai, tačiau ir suteikia neapsakomą minkštumo jausmą juos nešiojančiam asmeniniui.
Nic norėjo sukurti modelį, kurį pamačius nekiltų abejonių, jog tai adidas kūrinys, todėl juos kūrė be ryškaus logotipo – bateliai turėjo kalbėti patys už save. Nors pirmoje versijoje buvo matomos įspaustos trys adidas juostelės, tačiau tobulinant batelius ir keičiant vėlesnius dizainus, kai kuriuose modeliuose neliko net mažiausio adidas logo. Dizaineris prie to nesustojo bei toliau lyg tikrino ribas, kiek bateliai savyje turi išskirtinumo – dalyje modelių nuėmė netgi pačią išskirtiniausią batelių detalę – dvi plokšteles, skiriančias Boost padą bei batviršį. Nežinia kiek tai pasiteisino, tačiau modelis išties tapo išskirtiniu bei užsitarnavo ryškų puslapį avalynės istorijoje.
Bei galiausiai ką gi reiškia NMD ir kodėl būtent šios raidės parinktos pavadinimui? Į tai geriausiai gali atsakyti tik pats dizaineris: “Aš nenorėjau aiškaus pavadinimo, kuriuo sekant dizaino komanda būtų įstatyta į kažkokius rėmus. Prieš pradėdami kurti, mes visi kartu ilgai šnekėjome apie įvairius dalykus – keliones, gyvenimus, patirtis ir daugybę kitų dalykų, bet vis dažniau pasigirsdavo “nomad, nomad” ir tai tiesiog prilipo. Vėliau dar bandėme ieškoti kitų pavadinimų, tačiau tai buvo tai, ką kartojome kiekvieną dieną – nomad arba sutrumpintai – NMD”.