Kuomet Onitsuka Tiger nutraukė sutartį su Blue Ribbon Sports kompanija, jos įkūrėjams Phil Knight ir Bill Bowerman reikėjo pasirinkti – arba nukeliauti į užmarštį, arba atsitiesti ir sukurti kažką didelio. Jie pasirinko ir taip gimė Nike.
Nors pirmaisiais bateliais po Swoosh ženklu tapo futbolui skirti batai, bet jie nebuvo tas modelis, kuriuo kompanija galėtų didžiuotis, tad pirmuoju Nike atskaitos tašku laikoma Phil Knight kelionė į Japoniją, kurioje jis užsakė pirmuosius modelius – teniso batelius Wimbledon ir Forest Hill, krepšinio kedus Blazer ir Bruin bei bėgimui skirtus batus Marathon, Obori, Boston, Finland, Welt-Flyte ir žinoma Cortez.
Pasakojant apie avalynę, dažniausiai jų dizaineriai įkvėpimo semiasi iš įvairių gamtos stichijų ar kitų pačių įvairiausių daiktų bei reiškinių, tačiau kuriant Blazer nieko panašaus nebuvo. Phil Knight nebuvo menininkas. Prieš įkurdamas batų kompaniją, jis dirbo buhalteriu, todėl visai nenuostabu, jog pirmųjų batelių kūrimas nebuvo romantiškas sedėjimas ant palangės, lyjant lietui ir žvalgantis kokių nors gamtos stebuklų, kurie įkvėptų sukurti tobulą dizainą. Viskas vyko priešingai. Phil nuvykęs į Japoniją, turėjo užsakyti batus, kurie būtų pirmieji su Swoosh ženklu ant šono. Jis nupiešė aukštus batus, ant kurių šono suraitė didelį Nike šuorą ir pavadino savo miesto krepšinio komandos Portland Trail Blazers vardu. Viskas. Kelios minutės ir batelio dizainas paruoštas prototipo gamybai.
Nors Blazer‘iai šiais laikais atrodo gan paprastai, visgi 1972 metais jie buvo vertinami kaip technologiškai pažangūs dėl odinio batviršio, medžiaginio liežuvėlio ir vulkanizuotos gumos pado. Tai leido prisivilioti tuo metu vieną geriausių NBA krepšininkų George „The Iceman“ Gervin, kuris avėdamas baltus kedus su ryškiu ir dideliu Swoosh ant šono tapo Nike reklaminiu veidu.
Septyniasdešimtuosius galima drąsiai pavadinti konkurencinės kovos tarp krepšinio avalynės gamintojų pradžia, kuomet jie pradėjo ieškoti būdų kaip tobulinti savo modelius, kaip įtikti sportininkams, kaip rasti savo vietą po saule. Tad nors prieš tai Converse galėjo gaminti All-Star modelį beveik jo nekeisdami net penkiasdešimt metų ir juos vistiek avėjo didžioji dauguma NBA krepšininkų, septyniasdešimtaisiais to jau nebebuvo ir Blazer pabuvę kelis metus prožektorių šviesoje, turėjo užleisti vietą labiau pažangiems modeliams.
Dingę iš krepšinio aikštelių, jie galėjo nukeliauti į užmarštį, tačiau juos pastebėjo skeiteriai. Plonas padas, geras sukibimas bei žema kaina tapo riedlentininkų pasirinkimu. Batus pirko, o kadangi pirko, tad jie ir toliau buvo gaminami su trumpesnėm ar ilgesnėm pertraukom, kol 2002 metais Nike įkūrė SB (Skateboarding) padalinį bei Blazer‘ius pritaikė riedlentininkams. Kad jiems bateliai taptų patogesni, į padą įdėjo Zoom oro pagalvę bei paminkštino liežuvėlį. Tai tapo pirmuoju šių kedų upgrade, tačiau kaip tik tada jie lyg pražydo iš naujo. Juos keitė ir tobulino garsiausi menininkai, kurie vėliau buvo įsigyjami kaip brangiausi meno kūriniai, negailint už juos tūkstančių.
Šiems bateliams turbūt geriausiai tiktų posakis – genialumas slypi paprastume.